lørdag 16. mai 2009

nord kapp- saidi der elvene møtes


er nå i skadi. hsykler sykler sånn ca 7 til 8 mil om dagen, her oppe er noen enorme avstander,å noen himla lange sletter,i går når jeg sykla fløy havørna langs veinen, tam rein gikk langs veien,og så flere niser (småhval) i i fjorden langs veien, fjorden er porsangerfjorden norges nest lengste fjord. flere plasser lå det kråke boller i veien, det er måkene som slepper di ned i asfalten, for å knuse dei.trafikken var grei det kom en bil ca hver halvtime. i går lå jeg i telt,men da jeg skulle pakke ut telte var tauene bare ein stor knute.og meg med en dårlig hånd.er det noe jeg ikkje klare å få opp så er det knuter. i morra sykler jeg over sennalandet mot altakansje en av di hardeste strekninger 90 km stopper nokk litt før alta, vet om en fin plass å sette opp telt med knuter.jeg må få noen fra vekst til å løse knutene. kos ere på 17 . mai. arne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar